Το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ και τα 249 εκατ. ευρώ – Ποιες βγαίνουν στο σφυρί
Το άκρως εμπιστευτικό σχέδιο «Νηρηίδες» επιστρατεύει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, για την αξιοποίηση συνολικά 48 μαρίνων.
Το όνομα εμπνευσμένο από την ελληνική μυθολογία η οποία θέλει τις Νηρηίδες, ως νύμφες, κόρες του Νηρέα και της Ωκεανίδας, στο πρόσωπο των οποίων «ζωγραφίζοντας» όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της θάλασσας.
Επί του σχεδίου, το ΤΑΙΠΕΔ δρομολογεί τις αποκρατικοποιήσεις 48 μαρίνων η αξία των οποίων αγγίζει τα 249 εκατ. ευρώ, ενώ, τα έργα των υποδομών που πρέπει να πραγματοποιηθούν αγγίζουν τα 62 εκατ. ευρώ.
Ο σχεδιασμός προβλέπει των διαχωρισμό των μαρίνων σε εννέα ομάδες, ενώ προβλέπεται επιπλέον και μία mega yacht μαρίνα στο Λαύριο και δύο luxury μαρίνες, μία στη Μύκονο και μία στο Αργοστόλι, με την ελληνική, ωστόσο, γραφειοκρατία και τα νομικά κολλήματα να δίνουν και αυτά τη «μάχη» τους σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.
Άλιμος
Στη «μάχη» και στην πρώτη ομάδα ως κομβική μαρίνα πέφτει η μαρίνα Αλίμου στην οποία θα περιλαμβάνονται οι μαρίνες του Πόρου της Επιδαύρου, των Μεθάνων και της Υδρας με 1.353 θέσεις, η καθαρή αξία των οποίων ανέρχεται στα 58,7 εκατ. ευρώ με ένα δίκτυο έργων που πρέπει να γίνουν και αγγίζουν το κόστος των 8,7 εκατ. ευρώ.
Γλυφάδα
Με κομβική μαρίνα τη Γλυφάδα ξεκινάει η δεύτερη ομάδα και θα περιλαμβάνει τις μαρίνες της Σερίφου, της Νάξου, της Πάρου και της Άνδρου. Η καθαρά παρούσα αξία της δεύτερης ομάδας ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων που έχουν υπολογιστεί φτάνει στα 5,4 εκατ. ευρώ.
Κρήτη
Η τρίτη ομάδα, αυτή της Κρήτης, με κομβικό λιμάνι τον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης και το Ρέθυμνο, περιλαμβάνει το Βόλακα, την Παλαιοχώρα, την Αγία Γαλήνη και την Τσούτσουρα. Η δυναμικότητα φτάνει τις 950 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία τα 12,9 εκατ. ευρώ, και τα έργα που υπολογίζονται, τα 3,1 εκατ. ευρώ.
Ρόδος
Η τέταρτη ομάδα έρχεται από το νησί των ιπποτών και την Κω ως κομβικό λιμάνι και θα περιλαμβάνει τη Νίσυρο, την Πάτμο, την Αστυπάλαια και την Κάρπαθο. Έχει δυναμικότητα 648 θέσεων, καθαρά παρούσα αξία 18,2 εκατ. ευρώ, και τα έργα που προγραμματίζονται είναι αξίας 3,9 εκατ. ευρώ.
Κατάκολο
Με κομβικό λιμάνι το Κατάκολο και τη Ζάκυνθο, η Πέμπτη ομάδα θα περιλαμβάνει την Αμφιλοχία, τη Βασιλική στη Λευκάδα, την Παλαιοκαστρίτσα στην Κέρκυρα και το Ληξούρι στην Κεφαλονιά. Διαθέτει 783 θέσεις συνολικά και έχει καθαρά παρούσα αξία στα 12,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα απαραίτητα έργα υπολογίζονται στα 9,5 εκατ. ευρώ.
Πάτρα
Η έκτη ομάδα, πάλι στο Ιόνιο, έχει έχει κομβικό λιμάνι την Πάτρα και περιλαμβάνει την Ιθάκη, την Αγία Ευθυμία, το Μεγανήσι, το Νυδρί, τις Μπενίτσες στην Κέρκυρα, και την Ιτέα. Διαθέτει 855 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία φτάνει τα 19,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος των έργων που σχεδιάζονται υπολογίζεται στα 4,9 εκατ. ευρώ.
Καλαμαριά
Η έβδομη ομάδα έχει σαν κόμβο την Αρετσού στην Καλαμαριά και περιλαμβάνει τη Θάσο, τον Πλαταμώνα, τη Σκόπελο και τη Σκιάθο. Διαθέτει 651 θέσεις, έχει καθαρά παρούσα αξία τα 8,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που υπολογίζονται, φτάνουν τα 2,7 εκατ. ευρώ.
Χίος
Η όγδοη ομάδα έχει σαν κόμβο τη μαρίνα της Χίου και περιλαμβάνει τον Αγ. Κήρυκο στην Ικαρία και το Μαραθόκαμπο στη Σάμο. Διαθέτει 457 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία υπολογίζεται στα 6,2 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται στα 4,4 εκατ. ευρώ.
Πύλος
Το σχέδιο κλείνει με κομβικό λιμάνι την Πύλο και θα περιλαμβάνει την Μονεμβασιά. Διαθέτει 334 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία της υπολογίζεται στα 10,1 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται φτάνουν τα 2,9 εκατ. ευρώ.
Mega Yacht
Σε mega yacht μαρίνα σχεδιάζεται να μετατραπεί η μαρίνα του Λαυρίου. Όπως επισημαίνεται στο σχέδιο «Νηρηίδες», στον κόσμο υπάρχουν 6.500 θέσεις για τη φιλοξενία mega yacht, ενώ στη Μεσόγειο υπολογίζεται ότι υπάρχουν 2.500 θέσεις για φιλοξενήσουν 2.900 μεγάλα σκάφη. Για το Λαύριο υπολογίζεται ότι θα διαθέτει 65 θέσεις για mega yacht, ενώ θα χρησιμοποιείται και σαν κόμβος. Η καθαρά παρούσα αξία της μαρίνας θα φτάσει τα 22,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που θα χρειαστούν υπολογίζονται στα 4 εκατ. ευρώ.
Luxury
Επίσης, σχεδιάζεται να διαμορφωθούν και δύο luxury μαρίνες. Η μία σχεδιάζεται να γίνει στη Μύκονο και η καθαρά παρούσα αξία της θα είναι στα 22,8 εκατ. ευρώ, με έργα 4 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη σχεδιάζεται να είναι στο Αργοστόλι, το οποίο θα έχει καθαρά παρούσα αξία στα 10,2 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων υπολογίζεται στα 5,2 εκατ. ευρώ.