Λύση στην οικονομική ύφεση μέσα από τη στήριξη των ελληνικών προϊόντων, των εγχώριων επιχειρήσεων, καθώς και των αγροτών που τα παράγουν προωθεί το “Κίνημα Πολιτών”.
Με σύνθημα “Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε” προτρέπουν τους καταναλωτές να επιλέγουν και να προτιμούν τα ντόπια προϊόντα, στοχεύοντας στο να μείνουν τα χρήματα στην ελληνική αγορά κι έτσι να στηριχτούν οι επιχειρήσεις και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας.
Αυτήν την πρωτοβουλία ανέλαβαν να στηρίξουν επτά αλυσίδες σούπερ μάρκετ: οι “ΑΒ Βασιλόπουλος”, “Σκλαβενίτης”, “My Market”, “Βερόπουλος”, “Θανόπουλος”, “Γαλαξίας” και “Χαλκιαδάκης”.
Οπως κάνει γνωστό μιλώντας στο “Εθνος” ο δεύτερος αντιπρόεδρος του κινήματος, Γ. Καββαθάς, “οι επιχειρήσεις αυτές για έναν μήνα θα τυπώσουν αφίσες μας στις οποίες θα προβάλλεται το σύνθημα “Ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά”. Τις αφίσες αυτές θα τις τοποθετήσουν στα καταστήματά τους σε όλη τη χώρα, ενώ το σύνθημα θα το τυπώσουν και στις πλαστικές σακούλες”.
Φουντώνει το κίνημα «Αγοράζω Ελληνικά»
Το “Κίνημα Πολιτών” ξεκινά ανάλογη πρωτοβουλία και στα είδη ένδυσης και υπόδησης και όπως λέει ο κ. Καββαθάς: “Είμαστε σε επαφές με Ελληνες σχεδιαστές και επιχειρηματίες παραγωγής ειδών ένδυσης και υπόδησης, καλώντάς τους να συμμετάσχουν και να προτρέψουν τους καταναλωτές στην αγορά των εγχωρίως παραγόμενων ρούχων και παπουτσιών”.
Κι επειδή η οικονομική ύφεση και τα δημοσιονομικά μέτρα αναγκάζουν τους καταναλωτές σε φτηνότερες επιλογές προϊόντων, τα οποία δεν είναι ελληνικά, ο δεύτερος αντιπρόεδρος του “Κινήματος Πολιτών” σημειώνει: “Εμείς δεν προτρέπουμε τον κόσμο σε μποϊκοτάζ των ξένων αγαθών. Τους λέμε να στηρίξουν τα ελληνικά. Μέσα από τη σύγκριση ποιοτικών χαρακτηριστικών και σε συνδυασμό, φυσικά, με την τιμή θα διαπιστώσουν, για παράδειγμα, γιατί ένα ελληνικό κεφαλοτύρι είναι καλύτερο σε σχέση με ένα γερμανικό κι ας είναι ακριβότερο”. Ο κ. Καββαθάς φέρνει άλλο ένα παράδειγμα: “Το ελαιόλαδό μας είναι το καλύτερο σε όλο τον κόσμο. Τις περισσότερες ποσότητές του έρχονται οι Ιταλοί και τις αγοράζουν και στη συνέχεια τις αναμειγνύουν με το δικό τους ελαιόλαδο”.
Το “Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε” δεν αφορά, όμως, μόνο τα ελληνικά προϊόντα και ο δεύτερος αντιπρόεδρος της Κίνησης εξηγεί:
“Επίσης η Κίνησή μας… αγκαλιάζει και τα προϊόντα εκείνα που παράγονται από ξένες εταιρείες στη χώρα μας μέσα από μονάδες παραγωγής όπου εργάζονται Ελληνες”.
Κατά τον κ. Καββαθά, είναι ανάγκη να αλλάξει η καταναλωτική νοοτροπία: “Για παράδειγμα, στην Κόρινθο αγοράζουν τυποποιημένους χυμούς κι ενώ η περιοχή είναι παραγωγός πορτοκαλιών”.
Το “Κίνημα Πολιτών” αρχίζει να έχει απήχηση σε όλο και περισσότερους καταναλωτές. Ηδη όπως αναφέρει ο δεύτερος αντιπρόεδρος “σε όλη τη χώρα έχουν συγκροτηθεί 22 τοπικές επιτροπές, όπου τα μέλη τους προωθούν την Κίνηση προτρέποντας τους καταναλωτές να στηρίξουν τα ελληνικά προϊόντα”.
Προσκλητήριο από 100 προσωπικότητες
Εκατό προσωπικότητες από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα ΑΕΙ, τους Δικηγορικούς, Ιατρικούς και Τεχνικούς Συλλόγους και Επιμελητήρια, τον Επιστημονικό και Καλλιτεχνικό κόσμο και τον Τύπο μαζί με τους προέδρους των ανωτάτων και ανωτέρων Συνδικαλιστικών Οργάνων των εργαζομένων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, προέδρους Εμπορικών και Επαγγελματικών Επιμελητηρίων, Ομοσπονδιών, Συλλόγων και Συνδέσμων του Εμπορίου και της Αγοράς κ.λπ. ανέλαβαν την πρωτοβουλία να ιδρύσουν το “ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ – καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε”.
Με “Προσκλητήριο” καλούν όλους τους Ελληνες να μετάσχουν ενεργά στον αγώνα, για να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας και να μειωθεί η ανεργία, να σταματήσει το κλείσιμο των καταστημάτων, να στηριχθούν ο Τουρισμός, οι Αγρότες μας, οι Παραγωγοί. Σύνθημα του Κινήματος είναι: “ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά”. Το ΔΣ του Κινήματος σε συνεργασία με τις Δημοτικές Αρχές κάθε πρωτεύουσας νομού και τους προέδρους των τοπικών Δικηγορικών Συλλόγων, Εργατικών Κέντρων, Επιμελητηρίων, Εμπορικών Συλλόγων κ.λπ. προχωρεί στη δημιουργία “παραρτημάτων” σε όλες αυτές τις πόλεις.