Χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές ο πληθωρισμός του Ιουνίου, παρέμεινε στο 3,3%, σύμφωνα με ανακοίνωση της Εθνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε σημαντικές ανατιμήσεις μέσα σε ένα έτος σε όλο σχεδόν το φάσμα των προϊόντων και των υπηρεσιών, με τις μεγαλύτερες να αφορούν στον τομέα της στέγασης (λόγω, κυρίως, των αυξήσεων στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ και στο πετρέλαιο θέρμανσης) και των μεταφορών (λόγω, κυρίως, της αύξησης στην τιμή της βενζίνης).
Αναλυτικότερα, η ΕΛΣΤΑΤ, γνωστοποιεί:
Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του Ιουνίου 2011, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,3% έναντι αύξησης 5,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009.
Η αύξηση αυτή, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 4,1% της ομάδας “Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.
β) Κατά 1,5% της ομάδας “Αλκοολούχα ποτά και καπνός”, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 2,8% της ομάδας “Ένδυση και υπόδηση”, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,6% της ομάδας “Στέγαση”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης .
ε) Κατά 1% της ομάδας “Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 1,4% της ομάδας “Υγεία”, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των ιδιωτικών κλινικών.
ζ) Κατά 5,1% της ομάδας “Μεταφορές”, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου- μοτοσικλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
η) Κατά 2,3% της ομάδας “Επικοινωνίες”, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
θ) Κατά 0,4% της ομάδας “Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία- εφημερίδες-περιοδικά- γραφική ύλη- σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού- υπολογιστές.
ι) Κατά 0,2% της ομάδας “Εκπαίδευση”, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.
ια) Κατά 0,9% της ομάδας “Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά- γλυκά- καφές- ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ιβ) Κατά 3,2% της ομάδας “Άλλα αγαθά και υπηρεσίες”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.
Εξάλλου, ο γενικός δείκτης τον Ιούνιο 2011, σε σύγκριση με τον Μάιο 2011, παρουσίασε μείωση 0,2% έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, αμετάβλητος στο 3,1% παρέμεινε τον Ιούνιο σε ετήσια και ο εναρμονισμένος πληθωρισμός, ο οποίος σε σύγκριση με τον Μάιο εφέτος μειώθηκε κατά 0,2%.