Η απεμπλοκή έργων ύψους 9 δισ. ευρώ η οποία αποτελεί μια από τις δύο προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών μέχρι τα τέλη Αυγούστου, συζητήθηκε χθες στη Βουλή σε σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου.
Από τη σύσκεψη προέκυψε ότι με τις διελεύσεις σε πολλά τμήματα των οδικών αξόνων να έχουν περιοριστεί κατά 20% – 30% σε σύγκριση με τις αρχικές προβλέψεις και με τις τράπεζες να έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση, τα περιθώρια για μειώσεις διοδίων είναι περιορισμένα.
Οι προϋποθέσεις
Ωστόσο απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσουν τα έργα αυτά και να πάρουν μπρος οι πέντε συγχρηματοδοτούμενοι οδικοί άξονες είναι οι περικοπές φυσικού αντικειμένου, η αύξηση της περιόδου εκμετάλλευσης από τους ιδιώτες και η εγγύηση των δανειακών συμβάσεων από το δημόσιο.
Οι συζητήσεις, βέβαια, συνεχίζονται με βάση το «Μνημόνιο Συναντίληψης» που υπέγραψε το υπουργείο με τις πέντε κοινοπραξίες. Η συμφωνία με την Κομισιόν για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ του συνόλου του κόστους των απαλλοτριώσεων αποτελεί, επίσης, ένα θετικό βήμα.
Ο καλός και ο κακός
Από τις μέχρι σήμερα διαπραγματεύσεις προκύπτει πως οι εργολάβοι κάνουν τους «καλούς» και οι τράπεζες τους «κακούς». Οι εκπρόσωποι των τραπεζών ζητούν συγκεκριμένες δεσμεύσεις πως θα λάβουν πίσω τα 3,3 δισ. ευρώ δάνεια π.χ. με εγγύηση του δημοσίου για τα δάνεια των εργοληπτών.