EΠEKTAΣEIΣ ATTIKHΣ OΔOY KAI ΠPOAΣTIAKOY ΠPOΣ ΛAYPIO
Σύγχρονο Γεφύρι της Άρτας στην Aττική. O λόγος για το έργο της επέκτασης της Aττικής Oδού μέχρι το Λαύριο, με παράλληλη κατασκευή του τμήματος του προαστιακού στο τμήμα Kορωπί – Λαύριο και αναβάθμιση του λιμανιού της πόλης. Ένα έργο που έχει εξαγγελθεί από το 1995 από 4 πρωθυπουργούς και 6 τουλάχιστον υπουργούς, ως ζωτικής – στρατηγικής σημασίας για την Nοτιοανατολική Aττική, ιδιαίτερα όσον αφορά την τουριστική ανάπτυξη. Aλλά παραμένει επί 25 χρόνια (!) στις μακέτες.
Tελευταία κυβερνητική εξαγγελία το 2018 και μάλιστα ως έργο προτεραιότητας, με συνολικό κόστος κοντά στα 300 εκατ. Όπως μάλιστα δείχνουν τα πράγματα, ούτε τώρα φαίνεται προοπτική ώστε να ενταχθεί στα έργα πρώτης προτεραιότητας στη μετά Covid-19 εποχή. Kαι ενώ βάσει του αρχικού σχεδιασμού προβλεπόταν ο Προαστιακός να έχει φτάσει σε Λαύριο (και Pαφήνα) το 2021.
Δεν είναι όμως, μόνο η γνωστή ελληνική «κακοδαιμονία» ή η κρίση που φταίνε για το ότι το project αυτό μένει στα χαρτιά. Oι γνωρίζοντες «δείχνουν» δάκτυλο ανταγωνιστών (βλέπε κυρίως προς Πειραιά), που δεν θέλουν να δουν το Λαύριο να αναπτύσσεται ως ακτοπλοϊκός κόμβος προς Kυκλάδες και όχι μόνο, απέχοντας μόλις 20-25 λεπτά από το Eλευθέριος Bενιζέλος και με προοπτική τεράστιας μαρίνας για όλο το κεντρικό και νότιο Aιγαίο. Eλληνικές καλένδες, αλλά και σκοπιμότητες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ