Ο αριθμός των επιθετικών επιβατών σε πτήσεις από ή προς το αεροδρόμιο του Schiphol στο Αμστερνταμ μειώθηκε σημαντικά το περασμένο έτος, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Επιθεώρησης Ανθρώπινου Περιβάλλοντος και Μεταφορών για την Πολιτεία του Schiphol.
Η λιγότερη επιθετικότητα αποδίδεται στην άρση των περιορισμών για τον κορωνοϊό στις αρχές του 2022.
Την περασμένη χρονιά, οι πτήσεις Schiphol αντιμετώπισαν λιγότερους από 750 επιθετικούς ταξιδιώτες, σε σύγκριση με πάνω από 880 τον προηγούμενο χρόνο. Το 2020 και το 2021, οι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών έπρεπε να φορούν μάσκα προσώπου στο Schiphol και στο αεροπλάνο.
Ορισμένοι επιβάτες διαφώνησαν με τον κανόνα και έδειξαν τη δυσαρέσκειa τους επιτιθέμενοι στο πλήρωμα ή στους συνεπιβάτες. Ωστόσο η επιθετικότητα πέρυσι στον κόμβο του Άμστερνταμ οφείλεται εν μέρει και στις ελλείψεις προσωπικού στον τομέα της ασφάλειας και του χειρισμού αποσκευών, με αποτέλεσμα τις μεγάλες ουρές.
Οι αεροπορικές εταιρείες πραγματοποιούν σεμινάρια αντιμετώπισης φαινομένων επιθετικότητας κάθε χρόνο για να προετοιμάσουν το πλήρωμα καμπίνας και πτήσης. Μεταξύ άλλων μαθαίνουν πώς να εξουδετερώνουν με ασφάλεια και να περνούν χειροπέδες σε ένα επιθετικό άτομο.
Σημειώνεται ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο, το πλήρωμα μιας πτήσης της KLM με προορισμό τον Καναδά ήρθε αντιμέτωπο με μια τέτοια περίπτωση. Το αεροπλάνο επέστρεψε στο Schiphol και η αστυνομία συνέλαβε τον επιθετικό επιβάτη.