Έκανε τη Gucci ξανά της… μόδας
Πάνω στη σκηνή, μπροστά σε 60.000 άτομα στο μουσικό φεστιβάλ Global Citizen, στο Central Park της Νέας Υόρκης, το Σεπτέμβριο, ο Marco Bizzarri έβγαλε μία selfie και χαιρέτησε την 14χρονη κόρη του, που βρισκόταν στη σκηνή. Είναι αυτή η άνεσή του μπροστά στους προβολείς που τον κάνει να ξεχωρίζει και για πολλούς, τον βοήθησε να μεταμορφώσει την Gucci.
Μόλις πριν από ένα χρόνο, η αγορά θεωρούσε τουλάχιστον απίθανη μια τέτοια επιστροφή από το brand που είχε χάσει τη λάμψη του μετά την παραίτηση του Tom Ford, το 2004. Στους 10 μήνες που βρίσκεται στο τιμόνι της Gucci, ο 53χρονος Bizzarri άφησε πίσω την παρωχημένη αίσθηση της πολυτέλειας που είχε ο οίκος και υιοθέτησε το geek-chic, που αποδείχθηκε αυτό ακριβώς που ζητούσε η εποχή. Ο Bizzarri είναι γνωστός για την απίστευτη ταχύτητα με την οποία παίρνει ακόμα και τις πιο σοβαρές αποφάσεις. Όπως για παράδειγμα να κάνει την Gucci πιο φιλική προς τις ανεξάρτητες μπουτίκ που πουλάνε τα προϊόντα της ή να προσλάβει τον Alessandro Michele στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή.
Η πρώτη κολεξιόν του Michele έφτασε στα καταστήματα πριν από λίγες εβδομάδες, και έτσι τα πρώτα χειροπιαστά οικονομικά της αποτελέσματα δεν θα γίνουν γνωστά πριν από τον Ιανουάριο. Όμως, με δεδομένο ότι διασημότητες από την Julia Roberts έως τον Harry Styles του γνωστού συγκροτήματος One Direction φωτογραφίζονται να φορούν Gucci, κανείς δεν μπορεί να υποθέσει ότι τα πράγματα πάνε καλά. Άλλωστε, οι λιανέμποροι μιλούν για απογείωση των πωλήσεων. Η ζήτηση για τα νέα loafers με τη γούνα από καγκουρό ήταν τόσο απροσδόκητα υψηλή ώστε η Gucci αναγκάστηκε να δώσει τέσσερις επαναληπτικές παραγγελίες στα εργοστάσιά της. Και η Bergdorf Goodman, που πριν από 2 χρόνια έβγαλε από τα καταστήματά της τα παπούτσια και τις τσάντες Gucci, τώρα τα επαναφέρει.
Ξαφνικά, η Gucci έγινε και πάλι της μόδας. Η κολεξιόν “Cruise” του Michele, που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο στη Νέα Υόρκη, μετρά περίπου 1,1 εκατ. views στο κανάλι του brand στο Youtube, την ώρα που η τελευταία συλλογή της προκατόχου του, πέρυσι, δεν είχε παρά 98.000 views. Πρόκειται για μία εντυπωσιακή στροφή για τον οίκο μόδας που αποτελούσε βαρίδι για τη μητρική του εταιρία, την Kering. Τα έσοδα της Gucci μειώνονταν τα τελευταία δύο χρόνια, την ώρα που η υπόλοιπη αγορά της πολυτελούς μόδας εμφάνιζε υγιείς ρυθμούς ανάπτυξης. Αλλά ο Bizzarri αρνείται να πάρει τη δουλειά του πολύ στα σοβαρά. «Δεν σώζουμε ζωές, πουλάμε όνειρα», λέει.
Πρόκειται άλλωστε για έναν έμπειρο μάνατζερ στο χώρο της μόδας, αφού έχτισε την καριέρα του στην Stella McCartney και τη Bottega Veneta, ενώ πρόσφατα είχε υπό τη διεύθυνσή του όλες τις μονάδες luxury της Kering, εκτός από την Gucci, που αποτελεί το μεγαλύτερο brand του ομίλου.
Παρά τα χρόνια εμπειρίας του στον κλάδο, δεν θυμίζει και πολύ τον τυπικό CEO ενός luxury brand. Οι φίλοι του τον φωνάζουν “Bizza”, ενώ ο ίδιος στριμώχνει το ψηλό σώμα του σε ένα αυτοκίνητο Smart, με το οποίο κινείται σαν σίφουνας στους δρόμους του Μιλάνου.