Η Third Point «διατάζει» να πουλήσουν και ο CEO, Mark Schneider, εφαρμόζει
Aκριβώς έναν χρόνο πριν, o επενδυτής της Third Point LLC, Dan Loeb, τάραξε τα νερά με την επιστολή του προς τους μετόχους της Nestle, ζητώντας τη ριζική αλλαγή και ανανέωση του ομίλου, ώστε να γίνει κερδοφόρος. Δεν χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια ώστε ο ελβετικός πολυεθνικός κολοσσός που διαχειρίζεται περισσότερες από 2.000 επωνυμίες σε όλον τον κόσμο και παράγει από παιδικές τροφές και γαλακτοκομικά προϊόντα μέχρι τροφές για κατοικίδια, να ακολουθήσει τις επιταγές του Loeb. Κι ας κατέχει το Third Point το 1,4% της Nestle…
Σήμερα, γίνεται γνωστό ότι η Nestle βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για ένα «deal- μαμούθ», ύψους άνω των 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, που αφορά την πώληση των δραστηριοτήτων της στις αντιρυτιδικές και άλλες κρέμες προσώπου. Με αυτό τον τρόπο, η Nestle βάζει σε εφαρμογή το σχέδιο του διευθύνοντος συμβούλου της, Mark Schneider, για την εξάλειψη δραστηριοτήτων που δεν αποφέρουν μέγαλη κερδοφορία, την περικοπή κόστους και την επικέντρωση στο «core» των δραστηριοτήτων της, που είναι και οι πιο προσοδοφόρες, τα τρόφιμα.
Κι όμως, ο προκάτοχος του Schneider, Paul Bulcke, προωθούσε αυτές τις -εκτός των βασικών- δραστηριότητeς, ως «πολλά υποσχόμενες οδούς ανάπτυξης» και μάλιστα είχε επενδύσει δυνατά σε αυτή, από το 1981, όταν και είχε δημιουργησει κοινοπραξία με τη L’ Oreal, για να την εξαγοράσει, το 2014, έναντι 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Και μάλιστα, λίγο αργότερα, πλήρωσε 1,4 δισεκατομμύρια για να αγοράσει το portfolio φαρμάκων περιποίησης δέρματος της Valeant Pharmaceuticals. Τι άλλαξε λοιπόν από τότε;
Πολλά, είναι η αλήθεια. Εν πρώτοις, η Nestle παλεύει με τα χειρότερα αποτελέσματα της δεκαετίας, πιεσμένη από τη γενικότερη πτώση των αγορών καταναλωτικών αγαθών, οι οποίες με τη σειρά τους πέφτουν λόγω της επιβράδυνσης των αναδυόμενων αγορών, της πίεσης στις τιμές και της στροφής που καταγράφεται στις προτιμήσεις των καταναλωτών προς τα φρέσκα, τα βιολογικά, τα υγιεινά και τα εντόπια προϊόντα. Αυτό, βέβαια, δεν είναι το σημαντικότερο. Ίσως η πραγματική αιτία, βρίσκεται στην επίσημη επιστολή που είχε στείλει πέρυσι προς τους μετόχους της εταιρίας, η Third Point.
Σε αυτή, ο Loeb έκανε ειδική αναφορά στον κλάδο καλλυντικών που ανέπτυσσε η Nestle, τονίζοντας ότι η εταιρία θα πρέπει να επικεντρωθεί στις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις της πουλώντας ορισμένα brands που ανήκουν στη δευτερογενή δραστηριότητά της. Παρότρυνε δε τη Nestle «να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους του, να επαναγοράσει μετοχές και να απαλλαγεί από μη βασικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένου του μεριδίου 27 δισ. δολαρίων που κατέχει στη L’Oreal». O Loeb χαρκατήριζε τη μονάδα περιποίησης δέρματος της Nestle «αδύναμο κρίκο», υποστηρίζοντας ότι η είσοδος της Nestle στην αγορά δεν έμοιαζε να σχετίζεται με το βασικό της χαρτοφυλάκιο και έπρεπε να απομακρυνθεί.
Έτσι κι έγινε. Ο Schneider «γύρισε το καράβι», το οποίο τώρα επικεντρώνεται σε προϊόντα όπως ο καφές, το νερό και οι ζωοτροφές, καθώς η Nestle εργάζεται για να τονώσει τις πωλήσεις και να αναβαθμίσει την ανάπτυξή της. Παρά τις αντιδράσεις για την πώληση της (κερδοφόρου!) μονάδας, ο Schneider ακολούθησε τις επιταγές του Loeb, υποκύπτοντας, θα έλεγε κανείς, στον έμμεσο εκβιασμό. Και η πώληση, κάθε άλλο παρά δύσκολη είναι. Τουλάχιστον δώδεκα υποψήφιοι αγοραστές εμφανίστηκαν στη διάρκεια της διαδικασίας διερεύνησης ενδιαφέροντος, από τους οποίους έχει ξεχωρίσει η EQT, η μεγαλύτερη εταιρία ιδιωτικών κεφαλαίων της Σκανδιναβίας. Η ΕQT φέρεται να προσφέρει ποσό 10,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων και το deal αναμένεται να κλείσει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, όταν ολοκληρωθεί και η συμφωνία με τους εργαζόμενους της εταιρίας.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ