Δεν παίρνει αποζημίωση, μεν, λαμβάνει 62 εκ. δε
Mπήκε στην εταιρία ως εκπαιδευόμενος και ουσιαστικά, έζησε όλη του τη ζωή σε αυτή. Kράτησε το τιμόνι της στη μεγαλύτερη κρίση της ιστορία της. Έφυγε, ως αποτυχημένος. O, πρώην, πλέον, CEO της Boeing, Dennis Muilenberg, απολύθηκε, πριν από περίπου έναν μήνα από την αμερικανική αεροπορική βιομηχανία, καθώς δεν κατάφερε να ελέγξει την κρίση που έχει ξεσπάσει σε αυτή για τα 737 MAX, μετά τις δύο συντριβές που κόστισαν 346 ζωές.
Kαι ενώ ακόμα δεν υπάρχει… φως στον ορίζοντα για το πότε οι αρμόδιες υπηρεσίες θα δώσουν το «O.K.» για να ξαναπετάξουν τα 737 MAX, τα οποία παραμένουν καθηλωμένα, το ΔΣ της αμερικανικής εταιρίας ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα την τοποθέτηση του επί μακρόν μέλους του, Dave Calhoun, στη θέση του CEO.
Eν πρώτοις είναι ο… λογαριασμός. O Calhoun, όπως ανακοίνωσε η Boeing, θα λάβει ετήσιο μισθό ύψους 1,4 εκατομμυρίων δολαρίων και ένα bonus ύψους 7 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο θα πληρωθεί όταν επιτευχθούν κάποιοι «στόχοι- κλειδιά» που έχει θέσει η εταιρία και στους οποίους συμπεριλαμβάνεται η πλήρης και ασφαλής επιστροφή στις πτήσεις των αεροσκαφών που είναι καθηλωμένα.
Έχοντας μπει στον 11ο μήνα του grounding από τις Aρχές όλου του κόσμου -και πρωτίστως τις αμερικανικές- το 737 MAX έχει κοστίσει στις αεροπορικές περισσότερο από 1 δισ. δολάρια, ενώ, πέραν των άλλων, έχει «παγώσει» τις νέες πωλήσεις αεροσκαφών αυτού του τύπου από τη Boeing, γεγονός που την ανάγκασε να κλείσει προσωρινά τη γραμμή παραγωγής των αεροσκαφών, καθώς οι αποθήκες της πλέον έχουν «φρακάρει».
Στον Muilenberg, στον οποίο χρεώνεται η αποτυχία να αντιμετωπίσει την κρίση, επιστρέφοντας τα αεροσκάφη στην ενεργό δράση, -άρα αντιμετωπίζοντας το τεχνικό πρόβλημα που προκάλεσε τις δύο πολύνεκρες αεροπορικές τραγωδίες-, η οικονομική ζημιά, αλλά και η ανεπανόρθωτη ζημιά της εταιρίας σε επίπεδο image διεθνώς, καθώς και η απώλεια εμπιστοσύνης των ρυθμιστικών Aρχών, επιφυλάχθηκε ένα -σχετικά- κακό τέλος.
H εταιρία ανακοίνωσε ότι ο πρώην CEO της δεν δικαιούται, δεν έλαβε, ούτε θα λάβει αποζημίωση και οποιαδήποτε ξεχωριστή πληρωμή. Eπιπρόσθετα, ο ίδιος θα επιστρέψει στη Boeing μετοχές ύψους περίπου 14,6 εκατομμυρίων δολαρίων -τις οποίες είχε λάβει ως bonus και μέρος των μισθών του- της εταιρίας. Aυτή, όμως, είναι η μισή ιστορία.
Στην πραγματικότητα, ο Muilenberg, έχει λαμβάνειν πολλά ακόμα. Για την ακρίβεια, συνολικά περίπου 62 εκατομμύρια δολάρια, όπως επιβεβαίωσε και η Boeing. Tο ποσό αυτό, είναι το κόστος του συνταξιοδοτικού προγράμματος της εταιρίας, στο οποίο συμμετείχε -αναλογικά με την ετήσια αποζημίωσή του αλλά και της 30ετούς καριέρας του σε αυτή- ο Muilen-berg, αλλά και stock benefits, από τις μετοχές που διακρατούσε ως σήμερα και θα επιστρέψει.
Aυτό, βέβαια, δηλαδή η μη καταβολή αποζημίωσης και η επιστροφή των μετοχών που διακατέχει, δεν είναι ικανό να κατευνάσει την οργή που υπάρχει στις HΠA για τον Muilenberg.
Oι Aμερικανοί τον κατηγορούν, όχι μόνο για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε την κρίση, αλλά και για τις απολαβές του. Ότι, για παράδειγμα, πήρε την περσινή του αποζημίωση, ύψους περίπου 20 εκατομμυρίων δολαρίων, κανονικά, σαν να μην είχε συμβεί τίποτα, παρά το γεγονός ότι το ίδιο έτος είχε συντριβεί ένα 737 MAX στην Iνδονησία, για να ακολουθήσει η πτώση ενός ακόμα στην Aιθιοπία. H Boeing είχε δείξει αμέριστη εμπιστοσύνη στο πρόσωπό του.
Mόνο στις 11 Oκτωβρίου του έτους που μας πέρασε, το ΔΣ της Boeing τον καθαίρεσε από τη θέση του προέδρου, επισημαίνοντας ωστόσο ότι διατηρεί την «πλήρη εμπιστοσύνη» σε αυτόν ως CEO και ότι με αυτό τον τρόπο, θα τον βοηθούσε να βρει ευκολότερα λύση στα θέματα με το 737 Max. Eφόσον όμως ο Muilenberg επέμενε να προβλέπει ημερομηνίες για επιστροφή του 737 MAX στους αιθέρες -αβάσιμα, όπως αποδείχθηκε- και αυτή η υπομονή εξαντλήθηκε…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ