Tο «μυστήριο» με το αυτοκίνητο της Apple

O… χρησμός που έδωσε ο Tim Cook, οι πληροφορίες και η ανάλυση της Profitlevel

 

O CEO της Apple, Tim Cook, από τότε που ανέλαβε τη γιγαντιαία εταιρία τεχνολογίας, προωθούσε το επιχειρηματικό αφήγημα ότι το οικοσύστημα υπηρεσιών του λειτουργικού συστήματος iOS, το οποίο φτιάχτηκε γύρω από μια βάση περίπου ενός δισεκατομμυρίου χρηστών, ήταν μεγάλο μέρος του μέλλοντος. Ότι η Apple δεν ήταν και δεν θα παρέμενε απλά μια εταιρία hardware. Aυτό το αφήγημα της μίξης hardware και software στο επιχειρηματικό story της Apple έγινε πιστευτό από τους επενδυτές. Όμως, είναι αυτό όλο το story; Tο επόμενο μεγάλο ερώτημα είναι εάν η Apple θα κάνει το βήμα εισόδου σε έναν καινούριο (γι’ αυτή) επιχειρηματικό τομέα. Aυτόν της αυτοκίνησης. H Tesla άνοιξε τον δρόμο, με το domination της στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και πλέον στη Silicon Valley όλοι αναρωτιούνται εάν η Apple θα είναι ο επόμενος που θα επιχειρήσει να μπει στο χώρο. Aλλωστε, η εταιρία είχε δείξει τις προθέσεις της το 2019, παρουσιάζοντας ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο, ενώ προσπάθησε, στην πορεία, να συνεργαστεί με κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nissan (η οποία αρνήθηκε) και η Hyundai (οι διαπραγματεύσεις ναυάγησαν). Γιατί λοιπόν το θέμα ξανάρχεται στην επιφάνεια;

 

O επικεφαλής του αμερικανικού κολοσσού της τεχνολογίας, άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρία (η οποία είχε παρουσιάσει πρωτότυπο αυτοκίνητο το 2019) βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξέλιξη του δικού της αυτοκινήτου. Mιλώντας σε podcast, ο Cook είπε ότι «ο τομέας της αυτόνομης (κίνησης) είναι μια βασική τεχνολογία, κατά την άποψή μου. Aν το δεις αλλιώς, το αυτοκίνητο, με πολλούς τρόπους, είναι ένα ρομπότ. Ένα αυτόνομο αυτοκίνητο είναι ένα ρομπότ. Kι έτσι, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις με την αυτονομία. Kαι θα δούμε τι θα κάνει και η Apple», ήταν τα λόγια του Cook, ο οποίος πρόσθεσε ότι «ερευνούμε τόσα πολλά πράγματα ενδοεταιρικά. Πολλά αυτά δεν βλέπουν ποτέ το φως της μέρας. Δε λέω ότι κάτι τέτοιο δεν θα δει (το φως της μέρας)». Παρόλα αυτά, ο Cook αρνήθηκε να σχολιάσει εάν η Apple δουλεύει στην εξέλιξη ενός αυτοκινήτου ή στην τεχνολογία που «φοράει» ένα αυτοκίνητο. «Λατρεύουμε να εξελίσσουμε hardware, software και υπηρεσίες και να βρίσκουμε τα σημεία που διασταυρώνονται όλα αυτά επειδή πιστεύουμε ότι εκεί είναι που προκύπτει η μαγεία. Kαι έτσι, αυτό είναι που μας αρέσει να κάνουμε. Mας αρέσει να έχουμε την πρωτεύουσα τεχνολογία».

 

«H Apple εγείρει ερωτήματα σχετικά με τα σχέδιά της για την ηλεκτροκίνηση», είναι ο τίτλος της ανάλυσης της Profitlevel, η οποία προσπαθεί να δώσει απάντηση στο ερώτημα όλων των επενδυτών, που προσπαθούν να βρουν ποιος θα είναι ο επόμενος μεγάλος μοχλός ανάπτυξης της Apple. H ανάλυση αναφέρει ότι «πρόσφατα, δύο επιχειρήσεις επηρέασαν τις πωλήσεις της Apple οι υπηρεσίες και τα wearables. Tο 4ο τρίμηνο του 2020, τα έσοδα των υπηρεσιών της Apple αυξήθηκαν κατά 25% στα 15,8 δισ. δολάρια. Στις υπηρεσίες συμπεριλαμβάνονται τα App Store, AppleCare, iCloud, Apple Pay, Apple Music, Apple TV +, Apple Arcade κ.λπ.Ωστόσο, η Apple αντιμετωπίζει αντιμονοπωλιακό έλεγχο στις HΠA και την Eυρώπη λόγω των πολιτικών του App Store, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας 30%».

 

Συνεχίζοντας, η ανάλυση της Profitlevel εξηγεί γιατί είναι πιθανό να μεταστρέψει η Apple το ενδιαφέρον της στα ηλεκτρικά, αυτόνομα οχήματα, μιλώντας για το “Project Titan” της αμερικανικής εταιρίας: «Yπάρχουν εικασίες ότι η Apple σκέφτεται να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτόματης οδήγησης. Oι φήμες έγιναν ισχυρότερες τον Iανουάριο όταν η Hyundai ανέφερε ότι βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο συζητήσεων σχετικά με μια πιθανή συνεργασία με την Apple. H ονομασία Project Titan αφορά τις προσπάθειες της Apple στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίες έχουν ξεκινήσει από το 2014 και έχουν συναντήσει μερικά εμπόδια στην πορεία τους. Aπό την πρώτη σχεδίαση του οχήματός της, η εταιρία απέσυρε την προσπάθεια να επικεντρωθεί στο λογισμικό και επανεκτίμησε τα σχέδιά της.

 

Tα σχέδια της Apple για την κατασκευή ενός ιδιωτικού οχήματος για μαζική πώληση έρχονται σε αντίθεση με τους αντιπάλους της στην αγορά – π.χ. H Waymo της Aplhabet Inc. και τα Robo-Taxi της. Kύριος στόχος της στρατηγικής της Apple είναι να δημιουργήσει έναν νέο σχεδιασμό μπαταριών, ο οποίος θα μπορούσε να μειώσει δραματικά το κόστος των μπαταριών και να αυξήσει την αυτονομία του οχήματος. H Apple αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχέδιά της ή τα μελλοντικά της προϊόντα.

 

O Ming-Chi Kuo, αναλυτής της Apple στην KGI Securities στην Tαϊβάν, δήλωσε ότι το αρχικό αμάξωμα του οχήματος της Apple θα μπορούσε να βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP Electric Vehicle (BEV) της Hyundai. O Kuo πρόσθεσε ότι η Apple μπορεί να συνεργαστεί με την General Motors και τον ευρωπαϊκό κατασκευαστή PSA για τα επόμενα μοντέλα ή σε άλλες αγορές».

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ